J.C. ŽIJÍCÍ, SEDÍCÍ, BDÍCÍ…

                J.C.  ŽIJÍCÍ,  SEDÍCÍ,  BDÍCÍ ...

                Víc než let padesát já chodil do práce
                den co den navlékal klotové rukávce
                potom však s odchodem do starobní penze
                dostal se život můj do jiné dimenze

                Přes týden vyspávám a nesvětím svátky
                dny těch mých neřestí jsou pro mne pátky
                já bloumám po Praze, po velkém to městě
                a mnoho hostinců stojí mi v cestě

                A jedna z hospůdek do níž jsem vlez
                obsluha se slečnou nahoře  „bez“
                pivo tam jako křen i strava dobrá
                má nápis ve štítě  „U mlsného bobra“

                Kdekdo sem kdekoho prý tajně vodí
                prý sem i dokonce sám Lenin chodí
                „co je to za blbost“ si pod vousy broukám
                v ruce mám půllitr, po šenku koukám

                Tam samoten u stolu starý muž sedí
                bez hnutí skrze kouř do prázdna hledí
                na stole před sebou s tabákem váček
                a do piva potopen má ohříváček

                Může být svým věkem pradědem mým
                tvář jasně nevidím, halí ji dým
                ba ani nepoznat zda hýbe ústy
                šedý kouř v lokále je příliš hustý

                Když ptám se obsluhy kdo je ten pán
                řekne, že trhlý blb, že Cimrman
                že každý pátek zde u piva čeká
                prý na Škrétu, Čechova či Myslbeka

                Dnes se jich nedočkal, tak pomalu vstává
                a při svém odchodu rukou mi mává
                oblečen v dámský šat se dvěma kapsáři
                s otiskem rezavé traverzy ve tváři

                Pak jsem já pochopil slova té slečny,
                že chodí sem Lenin, ten co je věčný  (v  „Ječný“)
                a ten co drží zde svůj režim pitný
                génius Cimrman, ten bydlí v  „Žitný“

 

               obrázek
                ČTK, ara [online] Dostupný na WWW: https://meteleskublesku.cz/?movie=56