GUANTANAMERA

 

GUANTANAMERA
(José Martí - T. Pokondr)
        

Guantanamera
guajira Guantanamera
Guantanamééra
guajira Guantanamera

Yo soy un hombre sincero
de donge crece la palma
yo soy un hombre sincero
de donge crece la palma
y antes de morirme sviero
echar mis versos del lama

Mi verso es de un verde claro
y de un carmin encendido
mi verso es de un verde claro
y de un carmin encendido
mi verso es un ciervo herido
que bosca en el monte amparo

Jan Čech přišel ze Střední Evropy
prostého lidu se zastal
uměl se báječně vykropit
s Ernestem zpíval a chlastal
za času čecha Gevary
v oblaku rumové páry

Jan Čech Gevara
Honza byl Jan Čech Gevara
Jan Čech Geváára

Honza byl Jan Čech Gevara
 

SKRYTÁ  KAMERA
(„U Lucifera“)

Skrytá kamera
byla tam skrytá kamera
skrytá kamééra
byla tam skrytá kamera

Nevím jak já vožral se včera
tam někde na kraji obce
v hospodě  „U Lucifera“
jo, pak to šlo se mnou s kopce
co se tam skutečně stalo
to vím už pohříchu málo

Já sotva jsem do dveří vstoupil
náhle dostal jsem facku
pak ránu do hlavy koupil
dík náletu pivního tácku
s portrétem premiéra
tuším, že Tonyho Blaira

Dřív než já na zem se složil
do hospodské špíny a prachu
litrovku rumu jsem požil
bez bázně hany a strachu
ve stínu skryté kamery
v oblaku rumové páry

Skrytá kamera
byla tam skrytá kamera
skrytá kamééra
byla tam skrytá kamera 


 

ANTON  ŠPELEC - OSTROSTŘELEC
(V. Burian)

Šuškali vo mě, sousedky v domě,
nedaj-li medaili, že tak je po mně
co jsem se načekal, vona nepřišla
prej na mě žádná nevyšla

Já jsem se těšil na tu medaili
daj-li ji mně a nebo nedaj-li
kdybych se náhodou znovu narodil
tak bych se zmačkal a pak zahodil

R:
Anton Špelec-ostrostřelec, toho když to popadne
poručí si Liguere a to špatně dopadne
já bych do toho kop
ta medaile bude můj hrob

Jsem jako skrývačka, nevím kde jsem
všude se povídá, že tu nejsem
ve čtvrti je plno zármutku
a každej se nutí honem do smutku

Vono se řekne, kvílet a kvílet
kdybych měl flintu, tak začnu střílet
sotva ti hudba naposled zahraje
před barákem tě drbou partaje

JIŘÍ BRADY - (NE)OCENĚNEC
(Opera „Naši fujaranti“)

Šuškali o mně, tam v Bílém domě
nedaj-li medaili, že bude po mně
co jsem se načekal, nikdo nevolal
na Hradě měli mě asi za vola

Už jsem se viděl, jak v pase se lámu
beru medaili, zřím Dalajlámu
kdybych poznovu se do Čech vypravil
zase by Pochčáček ten seznam opravil

R:
Číny přítel-dronů ctitel, toho když to popadne
poručí si Becherovku a to špatně dopadne
já bych do toho kop
nemám ho rád až za hrob

Jako žebračka, já teď vypadám
před všema lidma si tak připadám
na klopě saka mám místa moře
tam měla ona viset na trikoloře

Vono se řekne, žádat a žádat
nechci se dále o medaili hádat
sotva ti hudba ku slávě zahraje
před Barackem tě drbou partaje

Ostrostřelec

 

 

 

 

 

 

 

SEIK, Alexander
[Dostupné online: https://sechtl-vosecek.ucw.cz/cz/galerie/seik/69seikovafotografie0057.jpg]

 

C' EST LA VIE
(M. Maxa)

A co má být, tak jsem to já
kdo z kola ven musel dnes jít
c' est la vie, co nadělám
beztak jsem vás nemusel mít
tak co má být

Ó-ó, spěte si v postelích s nebesy
ó-ó,  stejně vás zubatá jednou vyděsí
ó-ó,  a pak vás s celou tou nóblesou
ó-ó,  kdoví kam jednoho rána odnesou
-   na márách ponesou

Dnes teda já, zítra kdoví
můžeš to být právě tak ty
c' est la vie, co naděláš
jednou je hůř, jindy zas líp
tak co má být

Ó-ó, nech je spát v postelích s nebesy
ó-ó, beztak je zubatá jednou vyděsí
ó-ó, a pak je s celou tou nóblesou
ó-ó, kdoví kam jednoho rána odnesou
-  na márách ponesou

STELLA VÍ
(píseň starého klavíru)

Ona má byt, v něm jsem i já
kdo z kouta ven musí už jít
Stella ví, že neladím
a přišel už čas mě vyměnit
tak co má být

Ó-ó, oba hrajte si na bílé klávesy
ó-ó, stejně tě ta Stella jednou vyděsí
ó-ó, a pak tě s celou tou nóblesou
ó-ó, jako mě jednoho rána odnesou
-  na hákách ponesou

Dnes tedy já, zítra nový
můžeš to být zas právě ty
Stella ví, co udělá
klidně si zuř, nemáš kam jít
ona má byt

Ó-ó, nech Stellu hrát v kostelích s nebesy
ó-ó, beztak ji zubatá jednou vyděsí
ó-ó, a pak ji s celou tou nóblesou
ó-ó, víme kam jednoho rána odnesou
    -  na márách ponesou

PIano

[Dostupné online: https://cdn.pixabay.com/photo/2016/12/07/23/23/vintage-1890629_960_720.png]

 

ANTON  ŠPELEC - OSTROSTŘELEC
(V. Burian)

Šuškali vo mě, sousedky v domě,
nedaj-li medaili, že tak je po mně
co jsem se načekal, vona nepřišla
prej na mě žádná nevyšla

Já jsem se těšil na tu medaili
daj-li ji mně a nebo nedaj-li
kdybych se náhodou znovu narodil
tak bych se zmačkal a pak zahodil

R:
Anton Špelec-ostrostřelec, toho když to popadne
poručí si Liguere a to špatně dopadne
já bych do toho kop
ta medaile bude můj hrob

Jsem jako skrývačka, nevím kde jsem
všude se povídá, že tu nejsem
ve čtvrti je plno zármutku
a každej se nutí honem do smutku

Vono se řekne, kvílet a kvílet
kdybych měl flintu, tak začnu střílet
sotva ti hudba naposled zahraje
před barákem tě drbou partaje

JIŘÍ BRADY - (NE)OCENĚNEC
(Opera „Naši fujaranti“)

Šuškali o mně, tam v Bílém domě
nedaj-li medaili, že bude po mně
co jsem se načekal, nikdo nevolal
na Hradě měli mě asi za vola

Už jsem se viděl, jak v pase se lámu
beru medaili, zřím Dalajlámu
kdybych poznovu se do Čech vypravil
zase by Pochčáček ten seznam opravil

R:
Číny přítel-dronů ctitel, toho když to popadne
poručí si Becherovku a to špatně dopadne
já bych do toho kop
nemám ho rád až za hrob

Jako žebračka, já teď vypadám
před všema lidma si tak připadám
na klopě saka mám místa moře
tam měla ona viset na trikoloře

Vono se řekne, žádat a žádat
nechci se dále o medaili hádat
sotva ti hudba ku slávě zahraje
před Barackem tě drbou partaje

Ostrostřelec

 

 

 

 

 

 

 

SEIK, Alexander
[Dostupné online: https://sechtl-vosecek.ucw.cz/cz/galerie/seik/69seikovafotografie0057.jpg]

 

YVETTA
(J. Korn)

Najdu si nejrychlejší trojspřeží, se zlatou otěží
víc už mi nic na srdci neleží, jen láska prokletá
Pouze ta Yvetta, co stále jen přelétá
Yvetta se všemi se zaplétá
najdu tu Yvettu, ať kdesi je a nebo tu
a bude má

Najdu si zachovalý hydroplán, v hlavě mé zraje plán
neukryje ji už ani oceán, ba ani ptáčata
Potom ta Yvetta mě s úsměvem uvítá
Yvetta snad s tím už teď počítá
že na tu Yvettu já namířím mušketu
a bude má

Já poletím za ní tryskáčem, až budu boháčem
pak spolu cestu zpátky propláčem od zimy do léta
Neboť ta Yvetta si mě zcela omotá
Yvetta, mně krev v žilách klokotá
já pro tu Yvettu snad vezmu si kravatu
a bude má

KRAVATTA
(Krétenská „nehoda“)

Najdu si nejrušnější nábřeží, s vyhlídkou na věži
víc už mi nic na srdci neleží, jen móda prokletá
Pouze ta kravata, co stále se zaplétá
kravata, ve větru se třepetá
beru si kravatu na plesy i na chatu
a všude plá

Najmu si zachovalý hadraplán, sveze mě na mejdán
obdivuje ji už „Oceán“ a taky „Anča K“
Potom i Yvetta nás úlisně přivítá
kravata mi pod kožichem prosvítá
ženu, tu Yvettu já přepravím na Krétu
a bude má

Já poletím za ní „Airbussem“ až budu chuďasem
a spolu se krásou Kréty popasem od zimy do léta
Náhle ta kravata se jí na krk omotá
Yvetta, té krev v žilách klokotá (zatím)
já za tu kravatu pak pověsím Yvettu
a zbudu já

 

ANTON  ŠPELEC - OSTROSTŘELEC
(V. Burian)

Šuškali vo mě, sousedky v domě,
nedaj-li medaili, že tak je po mně
co jsem se načekal, vona nepřišla
prej na mě žádná nevyšla

Já jsem se těšil na tu medaili
daj-li ji mně a nebo nedaj-li
kdybych se náhodou znovu narodil
tak bych se zmačkal a pak zahodil

R:
Anton Špelec-ostrostřelec, toho když to popadne
poručí si Liguere a to špatně dopadne
já bych do toho kop
ta medaile bude můj hrob

Jsem jako skrývačka, nevím kde jsem
všude se povídá, že tu nejsem
ve čtvrti je plno zármutku
a každej se nutí honem do smutku

Vono se řekne, kvílet a kvílet
kdybych měl flintu, tak začnu střílet
sotva ti hudba naposled zahraje
před barákem tě drbou partaje

JIŘÍ BRADY - (NE)OCENĚNEC
(Opera „Naši fujaranti“)

Šuškali o mně, tam v Bílém domě
nedaj-li medaili, že bude po mně
co jsem se načekal, nikdo nevolal
na Hradě měli mě asi za vola

Už jsem se viděl, jak v pase se lámu
beru medaili, zřím Dalajlámu
kdybych poznovu se do Čech vypravil
zase by Pochčáček ten seznam opravil

R:
Číny přítel-dronů ctitel, toho když to popadne
poručí si Becherovku a to špatně dopadne
já bych do toho kop
nemám ho rád až za hrob

Jako žebračka, já teď vypadám
před všema lidma si tak připadám
na klopě saka mám místa moře
tam měla ona viset na trikoloře

Vono se řekne, žádat a žádat
nechci se dále o medaili hádat
sotva ti hudba ku slávě zahraje
před Barackem tě drbou partaje

Ostrostřelec

 

 

 

 

 

 

 

SEIK, Alexander
[Dostupné online: https://sechtl-vosecek.ucw.cz/cz/galerie/seik/69seikovafotografie0057.jpg]

 

C' EST LA VIE
(M. Maxa)

A co má být, tak jsem to já
kdo z kola ven musel dnes jít
c' est la vie, co nadělám
beztak jsem vás nemusel mít
tak co má být

Ó-ó, spěte si v postelích s nebesy
ó-ó,  stejně vás zubatá jednou vyděsí
ó-ó,  a pak vás s celou tou nóblesou
ó-ó,  kdoví kam jednoho rána odnesou
-   na márách ponesou

Dnes teda já, zítra kdoví
můžeš to být právě tak ty
c' est la vie, co naděláš
jednou je hůř, jindy zas líp
tak co má být

Ó-ó, nech je spát v postelích s nebesy
ó-ó, beztak je zubatá jednou vyděsí
ó-ó, a pak je s celou tou nóblesou
ó-ó, kdoví kam jednoho rána odnesou
-  na márách ponesou

STELLA VÍ
(píseň starého klavíru)

Ona má byt, v něm jsem i já
kdo z kouta ven musí už jít
Stella ví, že neladím
a přišel už čas mě vyměnit
tak co má být

Ó-ó, oba hrajte si na bílé klávesy
ó-ó, stejně tě ta Stella jednou vyděsí
ó-ó, a pak tě s celou tou nóblesou
ó-ó, jako mě jednoho rána odnesou
-  na hákách ponesou

Dnes tedy já, zítra nový
můžeš to být zas právě ty
Stella ví, co udělá
klidně si zuř, nemáš kam jít
ona má byt

Ó-ó, nech Stellu hrát v kostelích s nebesy
ó-ó, beztak ji zubatá jednou vyděsí
ó-ó, a pak ji s celou tou nóblesou
ó-ó, víme kam jednoho rána odnesou
    -  na márách ponesou

PIano

[Dostupné online: https://cdn.pixabay.com/photo/2016/12/07/23/23/vintage-1890629_960_720.png]

 

ANTON  ŠPELEC - OSTROSTŘELEC
(V. Burian)

Šuškali vo mě, sousedky v domě,
nedaj-li medaili, že tak je po mně
co jsem se načekal, vona nepřišla
prej na mě žádná nevyšla

Já jsem se těšil na tu medaili
daj-li ji mně a nebo nedaj-li
kdybych se náhodou znovu narodil
tak bych se zmačkal a pak zahodil

R:
Anton Špelec-ostrostřelec, toho když to popadne
poručí si Liguere a to špatně dopadne
já bych do toho kop
ta medaile bude můj hrob

Jsem jako skrývačka, nevím kde jsem
všude se povídá, že tu nejsem
ve čtvrti je plno zármutku
a každej se nutí honem do smutku

Vono se řekne, kvílet a kvílet
kdybych měl flintu, tak začnu střílet
sotva ti hudba naposled zahraje
před barákem tě drbou partaje

JIŘÍ BRADY - (NE)OCENĚNEC
(Opera „Naši fujaranti“)

Šuškali o mně, tam v Bílém domě
nedaj-li medaili, že bude po mně
co jsem se načekal, nikdo nevolal
na Hradě měli mě asi za vola

Už jsem se viděl, jak v pase se lámu
beru medaili, zřím Dalajlámu
kdybych poznovu se do Čech vypravil
zase by Pochčáček ten seznam opravil

R:
Číny přítel-dronů ctitel, toho když to popadne
poručí si Becherovku a to špatně dopadne
já bych do toho kop
nemám ho rád až za hrob

Jako žebračka, já teď vypadám
před všema lidma si tak připadám
na klopě saka mám místa moře
tam měla ona viset na trikoloře

Vono se řekne, žádat a žádat
nechci se dále o medaili hádat
sotva ti hudba ku slávě zahraje
před Barackem tě drbou partaje

Ostrostřelec

 

 

 

 

 

 

 

SEIK, Alexander
[Dostupné online: https://sechtl-vosecek.ucw.cz/cz/galerie/seik/69seikovafotografie0057.jpg]