BARVOSLEPÝ PRAVDOMLUVCŮV SYNDROM PLNĚNÉ PAPRIKY (BUCHTY)

 

PRAVDOMLUVCŮV  SYNDROM

Byl jednou jeden muž, nebyl to Rus
ale byl kazatel a pravdu kázal
on prostý Staročech, po otci Hus
každému vysvětlil na co se tázal

Za pár let kázání mistr Jan zjistil
že ho ta „práce“ duševně klátí
od vína mešního když sklenici čistil
o svoji psychiku začal se báti

Oslovil felčara (i jeho manželku)
ten si však s problémem nevěděl rady
tož odkázal Husa na doktora Hanzelku
který se později dopustil zrady

Když tehdy doktora Hanzelku našel
ke svému zděšení zjistil Jan Hus,
že odborník je to jen na černý kašel
a o jeho problému ví „velké trus“

Přesto však Husovi poskytl naději
v podobě Zikmunda, kolegy svého
nechť jeho v Kostnici navštíví raději
ať se nic nebojí, že nemá čeho.

*   *   *

Po čase Hanzelka Zikmunda ptá se
„Tak, jak je Jenovi, kterak on má se?“
Zikmund mu odvětil: „Už ho tu není,
on zemřel v Hranici-šok z vyhoření!“

PLNĚNÉ  PAPRIKY (BUCHTY)
(Čím? Stačí se poradit. Recept F.Hladíka)

Po poradě s Myslíkem
naplním je kyslíkem
Po poradě s Malátem
naplním je salátem
Po poradě s Novákem
naplním tyto mákem
Po poradě s Babišem
naplním je hašišem
Po poradě s Barochem
naplním je tvarochem
Po poradě s Hliníkem
naplním je hliníkem
Po poradě s bábou naší
naplním je vtipnou kaší
a když jsou tím vším nacpané
už jen hovno se tam dostane

BARVOSLEPÝ

Říká se o mně a nejsou to klepy,
že od narození jsem barvoslepý
když jednooký mezi slepými králem
tak barvoslepý je císařem málem

Nebývá pro mne a není hendikepem
mám-li projíti svým tmavým sklepem
však roztřídit uhlí na černé a hnědé
na první pokus se vždy nepovede

Do pračky ponožky já rychle narvu
a když se vyperou, nehledám barvu
mám systém třídění, snadný a jistý
jedny jsou špinavý a druhý čistý

Hokej a fotbal v „telce“ mě baví
hráči si na hřišti tuží své zdraví
když si mám zafandit, tak mívám stresy
hosté i domácí maj stejné dresy

„Člověče nezlob se“ tuze rád hraji
a nemám soupeře v celičkém kraji
svou barvu  „nasadím“ a v příštím kole
sám sebe  „vyhodím“ z dalšího pole

Za volantem auta, no to je peklo
semafor vydává bez barev světlo
pro sebe říkám si: „Ty starej vole,
zelená přeci je v kolečku dole!“

Když jako turista po  „značce šlapu“
pro barvu užívám slepeckou mapu
v nitru mém panika rychle se šíří
když dvě  „cesty barevné“  někde se kříží

Brouci a motýli i jejich larvy
na těch já nevidím pražádné barvy
jen podle kresby já určuju druhy
jedny maj kolečka a druhý pruhy

Já nejsem rasista, to snad je jasné
a pleti všech barev pro mne jsou krásné,
že beru si černošku, byť krásné tváře
zjistil jsem nakonec až u oltáře
                    *   *    *
Ať má moje porucha zápory, klady
což mi však nevadí, žiju, jsem tady
když jednooký mezi slepými králem
tak barvoslepý je císařem málem